Renholdsplanlegger Marianne Søderberg (52) hjelper kunder med å få oversikt over renholdstid og -kostnader.
Marianne er renholdsplanlegger og konsulent i Lilleborgs fagavdeling. Hun har jobbet syv år i Lilleborg, og har bakgrunn som renholdsoperatør med fagbrev.
Marianne Søderberg
– Min viktigste oppgave er å utarbeide renholdsplaner med anbefalte kalkyler utfra kundens metoder og utstyr. Som rådgiver hjelper jeg også kunden med å forvalte renholdsressursene sine på best mulig måte.
Marianne forteller at det er å være ute hos kunden og drive opplæring er det beste ved hennes jobb. Hun syns det givende å hjelpe kunden med å se kostnader og besparelser i praksis, og å bidra til å bevisstgjøre kunden.
En digital renholdsplan settes opp etter en grundig befaring, og er en detaljert plan for hva, hvordan og hvor ofte kunden skal rengjøre. Planen kan gjelde ett eller flere lokaler/bygg hos en privat eller offentlig aktør. Renholdsplanen er et viktig verktøy for å styre ressurser, kostnader og arbeidstid. I tillegg er det en dokumentasjon for den avtalte kvalitetsnormen på renholdet.
– Jeg er stolt av at Lilleborg satser på fagopplæring til kunder, og at jeg jobber sammen med så mange dyktige mennesker som setter kunden i sentrum. Økt kompetanse gir inspirasjon og skaper trivsel, derfor er det positivt å fokusere på fagkunnskap, sier Marianne.
– Når du ikke er på jobben?
– Jeg stortrives i byen min, Drammen, og liker å utforske hva byen har å by på. Det inkluderer konserter, quiz, show, byvandringer, og ikke minst turer i marka, avslutter hun.
Les mer om Renholdsplanlegging – Lilleborg