Det sier daglig leder Olav Langli i WPG om valget av Lilleborg som leverandør.
Han mener Lilleborgs rådgivning, raske service og fleksibilitet har vært viktig for at det relativt nye selskapet har kunnet vokse og starte opp nye kontrakter.
Bærekraft i første rekke
– Vi er veldig interessert i bærekraft, det er vårt DNA. Da WPG skulle velge leverandør var bærekraft det første og viktigste vi så på, forklarer Langli, og sier valget falt på Lilleborg 100%.
WPG har både ISO9001 og 14001-sertifisering, og Langli gir uttrykk for at Lilleborg var det firmaet som matchet deres eget fokus. Han forteller at WPG ønsket å ha èn leverandør, og at de har funnet en felles plattform for innovasjon og miljø sammen med Lilleborg.
– Som kunde møtte vi et nettverk, og fikk tildelt vår egen kontaktperson, Arne Levi Nyhus-Reiersrud, noe som var helt unikt og spesielt. Han bidrar til å gi oss trygghet, sier Olav Langli.
WPG har ifølge Langli tatt hele kurskatalogen til Lilleborg inn som sin egen.
– De kursene vi tar, tar vi utelukkende gjennom Lilleborg. Vi har også kurset ansatte hos våre egne kunder gjennom Lilleborg med stor suksess.
Hotellservice på kontoret
WPG er et serviceselskap som stammer fra hotellbransjen, og som startet opp under covidpandemien, da alle satt på hjemmekontor. Firmaet jobber utelukkende med soft services i moderne kontorbygg, og har «hotellservice på kontoret» som slagord. Ifølge Langli innebærer konseptet at de har ansatt mennesker med hotellbakgrunn i nøkkelposisjoner, og at kjennetegnet er å finne glede i å glede andre. De ansatte har et større ansvarsområde, får mer fleksibel jobb, og renholdere får en litt annen hverdag.
– Vi leverer flere tjenester, men har vokst raskt på renhold og drift av kontorhoteller spesielt. I høst satser vi også innen kantinedrift, og har ambisjoner om å vokse både geografisk og med flere oppgaver.
– Dere har benyttet Lilleborgs renholdsplanlegging også?
– Ja, når vi kom inn i voksefasen fikk vi faglig support fra renholdsplanlegger Marianne Søderberg. Det har vært til uvurderlig hjelp. Både det å kalkulere, sparre, og gjøre hverdagen for renholderne så god og optimal som mulig.
Han forklarer at WPG ikke er en prispresser, men ønsker å lage kvalitet, og da er kompetanse, plantegningene, rådgivning, befaring noe som har vært helt enestående for dem.
Driftssikre maskiner og rask oppfølging
– Hvilke maskiner har dere tatt i bruk, og hva er erfaringene med disse?
– Maskinparken vår er kommet i stand og utvikles i samarbeid med Lilleborg, hvor rådgivning og utvikling er helt spesiell, så vi kan matche riktig produkt med riktig sted. Vi har kjøpt både Swingoer og støvsugere.
Langli forklarer at maskinene har svært gode bruksegenskaper, og at de er godt likt og velfungerende. Han legger likevel til at det viktigste for dem er at dersom det blir en stopp eller feil med maskiner, er det ekstremt god responstid og support.
– Lilleborg har veldig rask service og er veldig på, når vi har utfordringer spesielt. Det er betryggende når vi skal kjøpe nye ting til større bygg. Kontorbygg på 20.000 kvadratmeter krever en del planlegging, og det er lett og gå seg vill og kjøpe feil.
Vi ønsker rett produkt for å kunne levere riktig kvalitet av våre tjenester. Rådgivning og fleksibilitet for å kjøpe riktig utstyr, og sparring også til ad hoc behov hos kunden, eller rask oppstart har vi fått gjennom Lilleborg. Det har vært til stor hjelp for oss, avslutter han.
Les mer om WPG
Les mer om renholdsplanlegging